Popular Posts

Tuesday 4 October 2011

Masalah serabai seh...

Entah la....manusia memang kene mengalami masalah dalam setiap perkara yang dilakukan. walau bagaimanapun kite mengelak perkara seperti masalah pasti akan di alami kita sumua. hanya kita yang mampu menentukan kemampuan diri untuk menghadapi nya atau tidak. ada sampai satu masa tu kite macam tak mampu pun ank citer kat orang lain.lalu blog spot ni la menjadi salah satu bagaimana kiter meng'ekspres'kan perasaan kiter yang terbungkam di dada yang sempit ni. saya ulang sekali lagi yer SALAH SATU TEMPAT.....bukan nya SATU-SATUNYA TEMPAT. jadi saya ade beberapa cara atau petua yang saya lakukan ketika menghadapi masalah..
                         1. biler jew dpt masalah....beristighfar (Astaghfirullahalazim)
                         2. kurang bercakap dan pikir balik macam mane masalah ni boleh jadi
                         3. nangis sikit....(sebab cara ni boleh kurang kan sikit presure kowt,hihi)
                         4. pandang atau lihat pemandangan luas yang hijau..(rumput pun boleh kowt sebab orang                                                                                                                                                                                             kalo tengok benda hijau elok untuk mata dan minda, baru lepas nangis kan. hikhik)
                         5. Solat n Baca Al-Quran adalah ubat paling mujarab bagi saya.
Nukilan ni terhasil setelah masalah telah mengundang dalam hidup saya sekarang ni. memang rase macam serabai seh...... 

No comments:

Post a Comment